Сочинения по мировой литературе (11 класс)




Одвічна загадка кохання в оповіданнях І. Буніна

 Одвічна загадка кохання в оповіданнях І. Буніна. Оповідання у Буніна про кохання часто трагічні. Чому? Адже сам він говорить про те, що кохання — це щастя, навіть якщо воно нерозділене. То в чому ж, на його думку, трагізм кохання? Може, в тому, що воно вільне, спонтанне, виникає раптом, але так само може згаснути. В оповіданні «Митине кохання» письменник не просто описує перипетії любові закоханого Миті, а й досліджує все, шо супроводжує це почуття. Як часто ми називаємо коханням захоплення, пристрасть, ще щось. І

«Пісня про Буревісника» як неоромантичний твір

 «Пісня про Буревісника» як неоромантичний твір. Не вірш і не проза, не кліка й не реальність і разом з тим і вірш, і проза, і казка, і реальність. Це твір неоромантичний по суті і модерністський за формою. Хто в центрі твору? Буревісник. Самотній серед нажаханих бурею чайок, боязких гагар та жирних пінгвінів, він сам-один зустрічає бурю. Та не тільки зустрічає, а й кличе: «Ось він носиться, мов демон, — гордий чорний демон бурі ..» Саме демон, бо цей образ має глибоку культурну традицію у творчості М. Лєрмонтова,

Неповторна краса «Антонівських яблук» – символ любові до батьківщини

 Неповторна краса «Антонівських яблук» – символ любові до батьківщини. «Антонівські яблука» — це найпевніше новела, ніж оповідання. І все ж це розповідь. Про що? Про найдорожчі спогади — землю, яка здавалася такою звичною у щоденному клопоті. І раптом письменник зрозумів: ця краса осіннього дня, закутаного у пахощі диму й антонівських яблук, — один із найдорожчих спогадів, бо все це сповнене любові і сенсу. Письменник на диво точно створює ефект присутності читача в цьому осінньому саду за допомогою дієслів у формі

Талант кохання у творах О. Купріна

 Талант кохання у творах О. Купріна. У кожного письменника є головна тема. Для О. Купріна це тема кохання, і саме тому найкращі його твори — про кохання. Насамперед «Суламіф». Письменник по-своєму відобразив силу й красу почуттів Соломона та Суламіфі, гранично загостривши усі почуття: кохання, пристрасть, самовідданість, ревнощі. І все це заради того, щоб сказати: кохання сильніше за смерть. І це не слова.Серед вульгарної повсякденності, де словом «кохання» називають адюльтер, звичайні плотські стосунки, раптом з’я

Чому один із перекладів новели Кафки названо «Комаха»?

 Чому один із перекладів новели Кафки названо «Комаха»?То хто ж ота комаха? На перший погляд, відповідь очевидна: Грегор Замза, головний герой твору, що одного ранку перетворився на комаху. Але що більше ми читаємо твір, що більше спостерігаємо життя головного героя, то яснішою постає парадоксальна думка: може, це сталося в ту мить лише зовні, а комахою Грегор почувався вже давно. Пригадаймо, він завжди так прагнув викликати, заслужити схвалення батька, що ладен був працювати чи не цілодобово. А що ж батько? Коли Г

Художній світ Франца Кафки

 Художній світ Франца Кафки. Франц Кафка — австралійський письменник початку XX століття, становлення якого відбувалося на тлі розвитку таких модерністських течій, як імпресіонізм, експресіонізм. Отож і Кафка не уник рис поетики цих течій. Елементи експресіонізму властиві багатьом його творам, зокрема, й новелі «Перевтілення», де письменник за допомогою розгорнутої метафори й елементів фантастики акцентує увагу на болючій проблемі краху родинних стосунків. Читаючи його твори, ми не можемо позбутися враження, що все

Тема мистецтва у суб’єктивній епопеї М. Пруста «У пошуках втраченого часу»

 Тема мистецтва у суб’єктивній епопеї М. Пруста «У пошуках втраченого часу». Суб’єктивна епопея М. Пруста досліджує історію людства через мистецтво, хоч наче йдеться про віднайдення часу — найбільшого скарбу для людини. Автор роману розгортає широку панораму життя сучасної йому Франції через показ історичного минулого, соціальну історію, індивідуальне людське життя.Та оживає картина, перетворюючись на бататомірну, саме завдяки залученню мистецтва. Література, музика, живопис беруть участь у дії твору нарівні з реал

Природа і людина у романі К. Гамсуна «Пан»

 Природа і людина  часто сприймається людьми чисто прагматично. Отож і розглядають цю тему з точки зору користі, наприклад, як проблему екології. Та роль природи в житті людини набагато більша, і в цьому переконує роман К. Гамсуна «Пан». Герой роману лейтенант Глан вирішив відпочити, живучи відлюдником у лісовій сторожці. Поряд із ним був лише пес Езоп, що був його товаришем і спільником. Здавалося, він розумів Глана краще від людей, бо вони обидва — людина і собака — однаково раділи кожному дню. Тієї весни, здавал

Тема батьківщини як центральний образ творчості Дж. Джойса

 Тема батьківщини як центральний образ творчості Дж. Джойса. Усі великі твори світової літератури цінні тим, що осмислюють важливі для всього людства проблеми. Та зазвичай найбільшої глибини досягають у розкритті найважливіших проблем твори, побудовані на глибоких національних традиціях, оскільки саме вони дають змогу побачити загальне через суто національне. Так було в історії мистецтва багато разів. І яскравим підтвердженням цього є творчість ірландського письменника Джеймса Джойса. Він писав англійською, більшу

Кохання, виплекане зболеним серцем (за твором Дж. Джойса «Джакомо Джойс»)

 Кохання, виплекане зболеним серцем . Скільки вже, здавалося б, сказано про кохання! Яких тільки сюжетів не складено на цю вічну тему! Але твір Джеймса Джойса важко назвати сюжетним. І все ж це твір про кохання!Очима, душею закоханого читач бачить портрет коханої: «Бліде обличчя в рамці важкого запашного хутра, її руки сором’язливі та нервові. Нона носить пенсне».Такий портрет кохання. Він не стільки зовнішній, скільки поданий через перипетії почуттів ліричного героя. Історія кохання постає через мінливі картини на

Тема війни у поезії Гійома Аполлінера

 Тема війни у поезії Гійома Аполлінера. Перша світова війна мала велику руйнівну силу, оскільки зруйнували не тільки міста, будинки, знищила мільйони людських життів, а й знищила гуманітарні основи людського суспільства, віру. Отож Гійом Аполлінер, що 1914 року у складі французької армії вирушив на фронт Першої світової війни і 1916 року дістав важке поранення у голову, знав, що таке війна, не з газет. Він виявив свої: ставлення до війни у багатьох віршах. Ця тема якоюсь мірою була частиною його життя, отож він пов

«Міст Мірабо» тема кохання і вічності у вірші Гійома Аполлінера

 «Міст Мірабо» тема кохання і вічності у вірші Гійома Аполлінера . Гійом Аполлінер чи не найоригінатьніший із модерністських поетів початку XX століття. І річ не тільки в оригінальності зовнішньої форми, вона слугує лишедля того, шоб точніше висловити почуття, дати зрозуміти ритміку образів, най тонші нюанси теми, її багатство й неосяжність.«Міст Мірабо» це вірш і про час, і про життя, і про кохання. Це вірш.  Міст Мірабо — це символ зв’язку— між берегами річки, між людьми:Рука в руці постіймо очі в очіПід мостом р

Поетичний світ Райнера Марії Рільке

 Поетичний світ Райнера Марії Рільке. Поезія — це насамперед форма пізнання світу. Поезія Р. М. Рільке — невичерпне джерело цього пізнання, оскільки у його віршах світ постав у всій різноманітності не тільки зовнішніх, а й внутрішніх проявів. Характерною рисою його поезії була філософічна заглибленість у проблеми буття, емоційне переживання його перипетій. Отож головними мотивами його поезії стали мотиви єдності Бога, янголів і людини, змалювання єдності життя і смерті, мотиви самотності людини і водночас «вмонтовн

Інтерпретація образів національного фольклору у модерністській поезії Ф. Г. Лорки

 Інтерпретація образів національного фольклору у модерністській поезії Ф. Г. Лорки. Поезія — це один із способів пізнання світу. Це мистецтво поетичного образу. Які ж образи характерні для іспанського поета Федеріко Гарсія Лорки’. Перш за все це образи національного фольклору. Та інакше й бути не могло. Адже кожен поет виростає з рідної землі, засвоює образи, що відображують ментальність його народу, його бачення світу. Отож у творчості Федеріко Гарсія Лорки кожен читач неодмінно почує гітарні ритми Іспанії і побач

Світ повсякдення і висока ілюзія-мрія у віршах 0. Блока

 Світ повсякдення і висока ілюзія-мрія у віршах О. Блока. Коли читаєш вірші О. Блока, спочатку здається, що в них вічне свято. Це і свято кохання, і свято пізнання, і свято життя. Так, його поезія й справді містить у собі багато світла й радості, звідси й відчуття святковості, небуденності. Проте шо більше читаєш, то зрозумілішим стає, як багато у поезії О. Блока картинок, взятих безпосередньо з життя — часом сірого, буденного, сповненого вульгарності і прози, тяжкої праці і безвиході. То, виходить, вірші О. Блока

Показать 1 to 15 of 1082 (73 Страниц)